Rodzaje treningów

Treningi na siłowni

-mikro ,mezo ,makrocykle hipertroficzne (treningi z wykorzystaniem maszyn wolnych ,hamer maszyn ,przyrządów izolowanych atlasów i wolnych ciężarów kierunkowanie na masę mięśniową)

– siłowe  (koncentracja na przyrost siły)

– wytrzymałości siłowej (cel ,zwiększenie wytrzymałości siłowej )

– holistyczne (ogólna poprawa cech siłowych ,cech antropometrycznych w tym jędrność mięśniowa )

-treningi kompleksowe redukcyjne (z wykorzystaniem  treningów oporowych  na maszynach i wolnych ciężarach jako element całości programu redukcyjnego)

Treningi aerobowe na urządzeniach cardio

– cardio trening wytrzymałość długa (treningi na przyrządach cardio w tym ergonometrycznych  )

-cardio trening interwałowy (na przyrządach cardio z określeniem stref wysiłkowych)

-treningi odchudzające cardio

-treningi kompleksowe redukcyjne (trening aerobowy na urządzeniach cardio   jako element całości programu redukcyjnego)

Treningi  funkcjonalne 

-treningi holistyczne -celem jest pobudzenie i zangażowanie organizmu do intensyfikacji wszystkich cech motorycznych po przez zestaw ćwiczeń w oparciu o własne ciało

-trening trx -układ ćwiczeń z wykorzystaniem pasów trx

-trening plyometryczny (każde ćwiczenie, które polega na dynamicznym przejściu z absorpcji siły do jej użycia ,z takimi akcesoriami jak lina ,kratki ,płotki ,skrzynie,worki ,gumy)

-mobility – popraws elastyczności i ruchomości całego ciała. Odwracamy skutki codziennego błędnego nawyku ruchowego np. siadu ,skłonu ,przysiadu w efekcie doprowadzajace do bólu (plecy ,kark kolana ). Nauka rozluźniania  zmęczonych spiętych mięśni i zwiększamy ampitudę ruchomości  stawów. Konieczne  uzupełnienie treningu dla osób aktywnych,

Crosstrening  

Zestaw ćwiczeń  intensywnych oparty o interwały najczęściej bez czasu na przerwę . W crossfit ćwiczy się jednocześnie podnoszenie ciężarów,elementy gimnastyki sportowej  ,lekkoatletyki i inne dyscyplin ,  Tworzymy  odporność krążeniową oraz oddechową, siłę i wytrzymałość mięśni, gibkość, szybkość, sprawność, psychomotorykę, równowagę,koordynację i precyzję .Trening nie może być za długi ze względu na swoją intensywnośc (rozgrzewka ,mobility ,trening techniczny ,trening dnia ,mobility ,stretching )

 –weightlifting  trening siłowy ,podnoszenie ciężarów (do ćwicze wykorzystujemy sztangi olimpijskie ,crossfitowe ,kettlebelle ,piłki lekarskie well ball ,sztangielki )celem jest zwiększenie siły sttycznej ,wytrzymałości siłowej

-gimnastyka sportowa  nauka i później wykorzystanie podstawowych ćwiczeń gimnastycznych w treningu obwodowym

-treningi z elementami crossa -lżejsza intensywność z wykorzystaniem innych form treningowych ( typowy tr funkcjonalny +elementy weightliftingu

Treningi odchudzające i początkujące 

-intensywne dla osób aktywnych -w planowanym konspekcie treningowym wykorzystujemy środki treningowe dopasowane dla danej osoby

– adaptacyjne  dla osób początkujących najczęściej program ustalany indywidualnie po przeprowadzonej konsultacji