Crosstrening

20151014_080356Treningi oparte o zestaw ćwiczeń obwodowych o charakterze interwałów o wysokiej intensywność i krótszej objętości treningowej jest to  zestaw ćwiczeń  intensywnych opartych o interwały najczęściej bez czasu na przerwę  . Ćwiczenia wszechstronnie pobudzające wszystkie cechy motoryczne organizmu począwszy od wytrzymałości sercowo naczyniowej ,płucnej ,siłowej, skończywszy na skoczności ,koordynacji ,gibkości innymi słowy mówiąc  funkcjonalności motorycznej . Nasza sprawność ogólna wzrasta wprost proporcjonalnie od adaptacji organizmu po poprzednich treningach , dlatego ważne są treningi regularne o dużej różnorodności w zależności od celu ćwiczeń .Crossfit  to treningi które możemy uprawiać rekreacyjnie jak również  jako dyscyplina sportowa która staje się obecnie bardzo popularna.Ćwiczenia grupuje się tworząc treningi w oparciu o gimnastykę sportową ,weightlifting czyli  podnoszenie ciężarów , wydolność ,wytrzymałość ( elementy boksu ,wioślarstwa ,kolarstwo ,biegi długie, krótkie ,sprinty  .Do dyspozycji mamy sale tzw. box , wyłożoną specjalną matą ogumowaną która wyposażona jest w raki czyli konstrukcję o różnorodnych uchwytach pionowych ,poziomych skośnych , przyrządach gimnastycznych takich jak :kółka,drążki ,poręcze małe ,duże ,skrzynie ,liny do podciągania ,do przeciągania ,do unoszenia ,materace .Ciężary :piłki lekarskie ,kettlebele ,sztangi ,bumpery ,talerze do sztangi ,sztangielki .Kondycyjne :wioślarze ,skakanki ,bieżnie ,worki bokserskie ,crosstrainery ,stepy ,rowerki poziome pionowe .Trening nie może być za długi ze względu na swoją intensywnośc (rozgrzewka ,mobility ,trening techniczny ,trening dnia ,mobility ,stretching )Podstawowa terminologia zajęć crossfit będzie systematycznie wprowadzana w zależności od zaangażowania trenujących   Zachęcamy do ćwiczeń w grupach tworząc niepowtarzalną atmosferę ,wysoką motywację ,rywalizację ,mobilizację do coraz cięższych bardziej skomplikowanych treningów podnosząc naszą sprawność na coraz wyższe poziomy .

-MetCon (Metabolic conditioning) ? ćwiczenia wytrzymałościowe wysoko tlenowe ,oparte o przyrzady podstawowe takie jak skakanka ,wiosła ,air bike ,rower ,orbitrek ,box naskoki zeskoki ,ćwiczenia gimnastyczne wytrzymałościowe ,bieg krótki ,długi .

 –weightlifting  – trening siłowy ,podnoszenie ciężarów (do ćwicze wykorzystujemy sztangi olimpijskie ,crossfitowe ,kettlebelle ,piłki lekarskie well ball ,sztangielki )celem jest zwiększenie siły sttycznej ,wytrzymałości siłowej

-gimnastyka sportowa  nauka i później wykorzystanie podstawowych ćwiczeń gimnastycznych w treningu obwodowym

-treningi z elementami crossa -lżejsza intensywność z wykorzystaniem innych form treningowych ( typowy tr funkcjonalny +elementy weightliftingu

20151014_082236

 

 

20151014_082309